Tijdelijke afwezigheid

WAT

Personen die tijdelijk of kortstondig verblijven buiten de gemeente waar ze hun hoofdverblijfplaats hebben.

WIE

Dit geldt voor:

  • personen verblijvend in een verpleeginrichting, rusthuis, instelling;
  • beroepsmilitairen;
  • studenten;
  • gedetineerden;
  • diplomaten;
  • personen die omwille van studie- of zakenreizen, gezondheidsredenen, voor beroepsredenen of voor toerisme maximum 1 jaar afwezig zijn.

WAT MOET IK MEEBRENGEN

Uw identiteitskaart volstaat.

WAT ZIJN DE STAPPEN

  • u meldt uw vertrek en de vermoedelijke duur van afwezigheid bij de dienst burgerzaken;
  • de beoordeling van de tijdelijke afwezigheid komt aan het gemeentebestuur toe;
  • we nemen het op in uw dossier bij het Rijksregister; zo vermijdt u dat u bij uw terugkeer moet vaststellen dat wij u ambtshalve geschrapt hebben.

Burgerzaken

Alfred Amelotstraat 53
9750 Zingem
Chantal Dekimpe
Marijke Dujardin
Marina Vlerick
Nico Van de Putte
09 389 01 10
09 389 01 19

Openingsuren

ma

8.30

-

11.30 u.

di

8.30

-

11.30 u.

13.30

-

18.45 u.

woe

8.30

-

11.30 u.

do

8.30

-

11.30 u.

vrij

8.30

-

11.30 u.